13 april 2020

Hur mår jag efter en månad hemma?

En månad har det gått nu? Den 12e mars stängde skolan och jag hade ont i halsen och stannade inne på fredagen den 13e. Den 14e stängde landet ner. En hel månad har jag varit hemma nu, förutom de 6 gånger jag varit och handlat.

Det sägs att vi kommer kunna börja gå ut igen lite grann om två veckor. Den 26e april. Jag vet faktiskt inte alls hur det kommer funka med avvecklingen av det här nödläget. Det är ju inte som att vi alla kommer kunna rusa ut på gatorna och leva som vanligt igen direkt? Jag tror inte det i alla fall.


Det första jag vill göra är att gå till havet. Kanske ska jag till och med försöka bada? Åååh tänk!! BADA! Känna hela kroppen omslutas av svalkande vatten! Sen vill jag träna. Gå ut och springa eller kanske gå till gymmet när det väl öppnar igen. Röra på mig tills musklerna skakar. Och sen när det väl är möjligt vill jag äta pizza på El Sortidor. Hamburgare med pommes är jag också så sugen på. Och nachos. Kanske fira min födelsedag med brunch med Ebba?




Men nu är det fortfarande 13 dagar kvar. Idag är det regnmåndag och jag ska försöka skriva klart en uppsats. Det känns ganska svårt med skolan men det får gå som det går. Mitt humör har ju gått en del upp och ned men just nu är jag inne i en väldigt bra period och därför känner jag att jag kan rycka lite på axlarna åt att det är svårt med skolan. Det är som att vårkänslan har hittat in till mig ändå, fast än jag inte får uppleva den i första hand. Det är något speciellt med våren. Jag blir en helt annan människa faktiskt. Känner mig typ lycklig trots allt skit som pågår. Får man göra det? Jag låter mig själv i alla fall, för ångestfrihet och sorgfrihet är absolut inget jag tar för givet längre, efter de senaste två åren. Känner mig fri (fast jag är instängd) på ett sätt jag inte gjort på ett tag. Äntligen! Nu ska jag starta dagen adjöö




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar