2 mars 2020

"Min kamp mot stjärnorna" eller "Merkurius Retrograd i fiskarna 2020"

I onsdags avslutade jag bloggen med cliffhanger. Oerhört spännande, jag vet!

För jag tänkte att jag skulle berätta om min stressiga onsdag lite senare. Nu till exempel!

Jag vaknade och gick och tränade men kände ändå att någonting var skevt. Och sen var det som att en massa saker hann ikapp mig. Plugg, gamla räkningar som försvunnit, stök och slarvighet. Allt löste sig såklart. Det gör ju alltid det, men en stund kändes allt helt utom kontroll.

Veckan har verkligen varit en berg-och-dalbana. Jag har gått från att känna mig överdrivet glad och nöjd med livet till stress, ångest och ensamhet i en handvändning Och sedan tillbaka upp igen. Och fram och tillbaka. Hit och dit. Så är väl livet, men jag blir trött när det går så fort i svängarna.

Aileen insisterar fortfarande på att det är Merkurius som är i retrograd som gör att allt är helt bananas. Jag köper det faktiskt för en gångs skull. "One more week of this shit, Sandra, y ya está! It's the fucking stars dude". Man får ju hoppas.

Här är ett axplock bilder från den näst sista veckan i merkurius retrograd:


Klädd i helsvart i onsdags. Har nog inte hänt en vanlig vardag sedan jag var typ 11.  Kanske var det det som var grejen?


Efter min otroligt stressiga morgon sa toalettklottret till mig att andas. Tack toalettklottret, jag behövde det. 

 På eftermiddagen plugg med Phoebe....

Och promenad! Då hade saker och ting ordnat upp sig och jag mådde bättre igen!

Hopp till fredag. Jag simmade för första gången i gymmets pool på morgonen och sen plugg i soffan. Igen. 

Och lunch. Humöret stadigt på väg uppåt! 

Och på eftermiddagen skrivfika! Myntar den termen på bloggen nu. För det är ett återkommande segment i mitt liv. Efter detta köpte jag chips och gick hem och bäddade ned mig framför På Spåret-final <3.

På lördagen hade jag tänkt träna och städa, men fy vad tråkigt kände jag när jag vaknade och gick på 2nd hand-affärsrunda istället. Åt även god hamburgare. Ser lite märkligt passiv-aggressiv ut på den här bilden i omklädningshytten på Humana men här var humöret på sin absoluta topp under veckan! På kvällen kraschade jag dock helt och hållet och låg och var deppig framför Mello och tänkte på hur mycket enklare allt var 2008 när Björn Gustavsson var mellanakt.

På söndagen hade jag återfått lite energi och tog tag i städning och sånt som jag struntat i på lördagen. Blev bjuden på middag hos Ebba och Javi. Fick god mat och bananbröd till efterrätt! Så trevligt! 

Och så idag. Vaknade med höga förväntningar. Gick och gymmade. Gick till skolan och höll på att blåsa omkull. På vägen dit fick jag ångest igen. Kände mig så ensam och liten och ville vända och gå hem, men gjorde inte det. Efter föreläsningen har jag bara vilat, ätit god mat, ludd-städat katten som ni ser på bild ovan och tittat på matlagningsvideos på youtube (som är min nya bästa medicin mot allt). Nu känns det bra igen. Vi får väl se vilka humörsvängningar morgondagen kan tänkas bjuda!!

Stålsätter mig nu för ännu en veckas kamp mot stjärnorna. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar