13 mars 2020

Katthår eller corona?

Nu har även mitt universitet slagit igen dörrarna och stängt av all "face-to-face learning" fram tills 14e april. Det betyder alltså att jag en månad framåt kommer få plugga hemifrån. Lite skönt ändå, även om det såklart också känns konstigt. Jag undrar om såna här kriser kommer bli vardagsmat från och med nu? Allting känns i vilket fall väldigt oroligt.

På tal om oroligt har jag ju ~såklart~ börjat känna av sjukdomssymptom. :) Det är jobbigt att inte veta om det bara är inbillning eller om jag ska ta det på allvar? Om det är rester från min förra förkylning som inte riktigt har gått ur kroppen än? Om jag har hosta för att jag råkat svälja lite katthår? Om bröstsmärtorna beror på att jag är sjuk eller bara på ångest för att allt är så hektiskt runt omkring? Har ingen feber i alla fall!

*får päls i halsen*

Äsch. Såklart jag ska ta det på allvar ändå. Nu när skolan är stängd kan jag ju i alla fall stanna hemma i lugn och ro och vänta ut det, utan att känna att jag överreagerar. Är inte så orolig för min egen skull, men det finns ju såklart andra som skulle kunna råka illa ut.

Idag är det fredag och jag ska anpassa mig till att plugga utan att ha tider att passa. Igen. Tur att det är ungefär så jag levt det senaste året. Jag tycker att jag borde klara det!



Hoppas ni mår bra där hemma <33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar