16 mars 2020

En uppdatering från confinement

Det är faktiskt skönt att hela landet satts i karantän. Bara för att det gör det så tydligt. Klara direktiv. Stanna hemma! Inga tvetydigheter. Stanna hemma! Tråkigt ja. Lite obehagligt att inte veta exakt när det kommer ta slut men ändå bättre än att inte riktigt veta hur man ska bete sig. Vara fast i otydligheter och försöka tyda nyheter och expertråd och sociala medie-typer som alla säger olika saker. Det är skönt när någon säger till en exakt vad som gäller. Tycker jag. Men jag är ju också en som alltid älskat att följa regler. För jag älskar att känna mig duktig.

Så jag är ganska lugn nu. Och jag vet att ni matas med Coronadiskurs från alla håll och kanter, så jag tänker inte skriva mer om det nu. Jag mår bra i alla fall. Går ut på balkongen och klappar händerna varje kväll tillsammans med resten av grannskapet för att hylla vårdpersonalen. Fint.

På fredag fyller jag år!! Kanske blir det den tråkigaste födelsedagen någonsin eller så får jag försöka göra något kul av det tråkiga. Det är bara en födelsedag. Det gör inget. Nu ska jag plugga. Himlen är grå idag, för den vet!! Ta hand om er! Här är en bild på en snigel som får representera mitt långsamma leverne just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar