24 februari 2020

Två saker jag har ätit, två saker jag har spillt.

Min dator verkar funka!!?
Anledningen till att jag är så glad över det är för att jag hade en olycka i förrgår. Mer om det snart.

Först två maträtter jag lyckats laga den här veckan på min spis, som ju är det enda jag har att laga mat på. Ingen ugn, ingen mikro. Bara tre gasplattor. Men det går bra.



Det här ser gott ut tycker jag. Det vill man ju att mat ska göra! Väldigt kikärtstung rätt. Det är kikärtor och lök som jag stekt med tikka-paste som jag hittade i en asiatisk livsmedelsbutik, stekt sötpotatis, sallad och hummus. Kikärtor med kikärtor. Gott!



Rätt nummer två är IKEAs grönsaksbollar! Med potatismos och brunsås och ärter. Älskar skiten.

Utöver att äta mat har jag också spillt mat den här veckan. Mycket. Kanske är det något med karnevalhelgen som gör att jag blir extra spillig, för jag minns sist jag var på karneval och kom hem och spillde te över bröstkorgen så att jag fick ett ärr som stannade kvar ett helt år. Den här gången klarade sig kroppen fint, men andra saker blev utsatta.



Först åkte en skål med kokosyoghurt i golvet i fredags. Det syns inte på bilden men det skvätte på väggar, bokhyllor, kuddar, under bordet. Såg ut som en brottsplats, om den mördade hade haft yoghurt istället för blod i sig. Det tog så lång tid att torka upp att mina rostade mackor hann bli kalla :(

Sen var det ny dag och nya spill. Jag skulle dricka chokladmjölk och titta på Miss Fisher's murder mysteries på datorn, men istället hällde jag ut min chokladmjölk över Miss Fisher's murder mysteries (och över hela mattan).



Datorn har stått upp och nedvänd i lite mer än ett dygn nu och den verkar funka. Vissa av knapparna är lite sega att trycka på, men ingenting har exploderat. Snälla be för mig!

Nu är det ny vecka, förhoppningsvis mindre spill. Imorgon ska jag äta semla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar