21 februari 2020

Glad karneval!

Godmorgon och glad karneval! Om ni undrar hur mitt liv är kan jag berätta att jag missade apelsinkastningen igår för att jag hade föreläsning om stulna barn under Franco-regimen. En väldigt intressant föreläsning, så det gör inget. Om någon vill veta vad apelsinkastningen är kan ni titta på de här bilderna från förra gången jag var här. De använder inte riktiga apelsiner för det förbjöds tydligen för länge sedan, men det är fint ändå:



Och om ni undrar varför Franco stal barn kan ni läsa lite om det här! (Jag hade ingen aning om att det hade hänt, så jag tyckte det var jättespännande (och hemskt)).

Den här veckan har med andra ord inte varit särskilt händelserik, men nu är jag frisk från min förkylning och det är helg och karneval, så något kul ska väl kunna hända. Idag är mina planer att träna, tvätta håret (så ointressant, men det måste också planeras in i schemat eftersom det är ett projekt som tar ungefär en halv dag), plugga, titta på barnparaden i Gótico och äta svampquesadillas. Inte dålig fredag!

Jag lämnar er med några fler bilder från min förra karneval, så att vi alla kommer i rätt feststämning och så.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar