4 februari 2020

Helg!


Halloj! Låt oss se tillbaka på helgen!
Först fredag. Jag skrev in mig på skolan och flyttade. Den första som hälsade mig välkommen i mitt nya hem var Nelson!


Sen fika! En guldig brownie och en dyr juice.


Vad skriver jag på? Kanske får världen aldrig veta.

Sen promenerade jag omkring. Stranden, hamnen. Havet hörrni!! I brist på skog är det havet som gäller för att få lite lugn i själen. Det gör mig glad att det finns.



På lördagen tog jag inga bilder, för det enda jag gjorde var i princip att handla mat. Träffade lite andra erasmusstudenter på bar på kvällen och därför var jag lite segstartad på söndagen. Men till slut kom jag upp och tog mig ut. 



I stan, i parken, i solen. 

Och sen satte jag mig på takterrassen, för sådan finns, och läste och blev varm.


Det var helgen! Nu har skolan börjat och jag försöker hänga med så gott jag kan. Det är inte jättesvårt men inte jättelätt heller. Det går absolut inte att tappa koncentrationen ens en sekund för då förstår jag ingenting. 

I morse trodde jag att min dator skulle krascha och sedan kraschade jag en skål när jag skulle diska. Min hyresvärd och rumskompis Aileen berättade att det var på grund av att Merkurius har gått in i retrograd vilket betyder att saker strular (men jag kollade upp det och det ska tydligen inte ske förrän den 17:e, så det kan inte stämma). Nu verkar i alla fall datorn vara på bättre humör och jag har stressköpt en extern hårddisk för att säkerhetskopiera ALLT! 

Att saker löser sig ändå!

Just nu är jag hemma på "lunchrast", men snart ska jag tillbaka till skolan och ha två lektioner till. På tisdagar slutar jag klockan 19 (och det är inget mot torsdagarna då sista lektionen är mellan 18.30 och 20.30) vilket är helt ofattbart för min svenskprogrammerade inre klocka. Men det är kul att leva ett annorlundaliv igen. Vi får se om jag vänjer mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar