6 februari 2020

Gott och blandat



Onsdag kväll: Beba på stranden!

Hej! Jag tror att jag kanske har feber. Det suger. Kan vara för att det är så kallt att det känns som minusgrader i mitt rum på nätterna. Jag sover i mjukisbyxor och tjocktröja, under täcke och två filtar, men fryser ändå. Kallt!!


Första skolveckan är gjord och den har inneburit många 1) rodnader, 2) svettattacker och 3) pulshöjningar. Detta sker alltså varje gång jag tvingas försöka prata spanska. En gång ledde det också nästan till tårar, men jag lyckades mästerligt svälja ned och klia dem ur ögonen innan någon hann märka. Det är fan inte lätt att prata framför folk. Speciellt inte på ett språk man inte kan framför ett gäng 18-åringar som kan det. Även om det bara är några meningar. Istället för att tänka att jag är sämst på spanska (vilket det känns som att jag är) försöker jag hålla humöret uppe och vara stolt över att jag utsätter mig för den här skiten.

Visst är skolan fin förresten? Den historiska delen i alla fall! Innergården med bågar och apelsinträd!


I måndags åkte jag direkt efter föreläsningen till IKEA. För att köpa ett madrasskydd och saker att bygga en sittplats under min säng med. För det är ohållbart att klättra upp i en loftsäng med sin tekopp varje gång man vill mysa!


Här är den! Snälla fråga inte varför jag köpte en blå fårskinnsfäll. Det var ett impulsbeslut! Här under är en bild på mig från idag som visar litelitelite mer hur mitt rum ser ut. Med sängen där uppe! Kanske kommer fler bilder någon dag.


Efter IKEA var jag biosugen! Så jag promenerade i solnedgången till en salong som visade film på orginalspråk och såg Mujercitas! Little Women med andra ord. Den var mysig!


På tal om solnedgångar tog jag och Ebba en promenad på stranden igår kväll och sen åt vi nachos på en restaurang vid hamnen som var oväntat odyr.


Slut på den gott och blandat-påsen! Nu ska jag sova bort min kanske-feber och vakna till fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar