9 februari 2020

Gå på loppis med mig

En sak jag uppskattar mycket med Barcelona är bra loppis! Nu ska vi gå på el flea tillsammans tänkte jag!!



Det är söndag morgon och solen skiner! Hurra. Promenera genom gränderna, på gatorna som fortfarande är våta efter nattens tvätt.

Framme! El flea händer den första söndagen varje månad och det är oftast mycket folk. Jag var där en timme efter öppning och det fylldes sakta på med fler och fler besökare. 

Vad ska vi leta efter? Byxor i trevliga färger??

Jag letar nästan alltid efter något specifikt! Jag fungerar så att jag oftast har 1-3 saker i huvudet som jag tänker att min garderob saknar och börjar också mer och mer känna att jag vet vad jag passar och trivs i. I flera månader har jag t.ex. sökt den perfekta vita/ljusa kjolen, men inte funnit någon. Letar även en brun kofta, gärna i golfmodell eller mys-stickad, ribbade baslinnen och en crewneckad Nike-tröja i beige (oerhört specifikt). 

Men självklart kan jag göra undantag på de sakerna om jag hittar något annat jag verkligen gillar!

Kanske en vit skjorta i linne? Lite för långt bort från det jag brukar bära kanske.

På loppis kan jag inte gå och titta på prick alla plagg. Det går inte. Jag får vara som en målsökande missil som dras till olika färger och material. Just nu tycker jag om mjuka och ljusa saker. Saker som får mig att känna 😌 inuti. Förr om åren tror jag att jag ville att kläderna jag valde skulle kännas 😃!!!!!!!!! men jag märker mer och mer att jag har växt ifrån det. Nu vill jag se lugn och snäll ut. Som en kanelbulle eller en skogssjö eller en prästkrage. (Förlåt för att jag är otroligt TÖNTIG men jag vill beskriva det så för att ni ska förstå!)

Otrolig kjol i manchester!! Bra kolasmakande färg, men lite för lång. I Sverige hade jag kanske slagit till och sytt upp den, men det orkar jag inte nu. 

En klänning i samma universum, men på tok för kort istället :(

En byxdress! Vacker och blommig men jag blev inte frälst.

Jag försöker hålla mig borta från jackorna, men det är svårt nu när vi är på slutet av vintern och de är överallt. En människa behöver egentligen inte ha så många jackor, men jag vet att jag brukar ha svårt att låta bli att köpa om jag hittar en fin! Jag är besatt av jackor.

Åh nej!!

Den är magnifik :'(!!! 
Men nej. Det blir snart vår. Och du köpte en blårutig jacka för tre månader sedan. Släpp den och gå!!

En brun kofta! Från en av de lite mer "kurerade" samlingarna. Dyr, men från ett märke som efter snabb googling verkar vara ännu dyrare. Jag betalar 20 euro för den, vilket jag ändå kan tycka att en fin kofta är värd.

Jag dyker ner i några av de röriga Todo a 1€- lådorna och hittar ett par shorts som nog är för stora men som kanske duger att sova i åtminstone.

En och en halv timme senare och nu är jag hungrig och det är dags att gå!!


Först lunch på Kino och titta på skejtare utanför MACBA.

Sen avslutar vi loppissöndagen med Nelson och en kopp te!

Här är det jag köpte om någon undrar. Det gör ju någon säkert!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar