12 februari 2020

En bucket list mitt i veckan, mitt i förkylningen

I måndags var jag och köpte gymkort. Tänkte:  Vad kul det ska bli att börja träna igen! På onsdag kan jag gå på danspass kanske? Och simma på fredag!!

Nu är det onsdag och jag vaknade med ont i halsen. Det är väl det tråkigaste som finns att läsa om folks förkylningar, så jag ska berätta om min i en mening: Jag har en jättekonstig förkylning som inte känns riktig, men som ändå känns som feber vissa dagar och snorighet vissa dagar och som ingenting vissa dagar och nu har jag ont i halsen också. 

Snart har jag varit här i en månad och jag har ju som sagt inte känt någon brådska att hitta på en massa saker, göra utflykter, se något nytt. Det betyder dock inte att det inte finns en lista på grejer jag skulle vilja göra innan jag lämnar Spanien i sommar. Eftersom jag inte kunde gå och träna den här morgonen, tänkte jag att jag kunde lägga lite tid på att dela med mig av de grejerna nu. Vad passar bättre när man är sjuk än att drömma om det man ska göra när man är frisk. 

1. Jag skulle vilja se La Sagrada Familia från insidan.
Det känns som att det är dags nu. Många säger visserligen att det är utsidan som är det häftiga och jag håller med om att den är det (jag grät när jag såg den första gången lol), men jag har aldrig varit inne i basilikan och skulle ändå vilja avgöra själv. Den här punkten borde jag passa på att göra nu, snart medan det fortfarande är lågsäsong. 



2. Jag vill åka till fler stränder längs Costa Brava. 
Helst stränder som är ganska små. Lite mer natur, lite mindre folk. Kanske lite klippor om det finns? Jag ska göra research och ta tåget norrut någon helg!

3. Jag vill gå på museum.
Bara för att det är kul och jag inte gör det så ofta. I Barcelona har jag varit på MACBA och på konstmuseet, men det finns ju hur många som helst! Även här får jag göra lite research.

4. Jag vill se mer av Spanien.
Resa till Granada, Torrevieja (p.g.a. har sett att det finns en rosa sjö (??) där), Santiago de Compostela och kanske tillbaka till Madrid (eftersom jag var, hör och häpna, FÖRKYLD sist jag var där). Det här tänker jag mig att jag ska göra efter att skolan slutar i mitten av juni. Det kommer väl antagligen vara dödsvarmt och knökfullt överallt, men må så vara. Kanske hinner jag med någon resa under påsk eller på en långhelg. Men mer av Spanien i alla fall!


5. Jag vill lyckas gå på en hel tindertejt helt på spanska!
Eller åtminstone nästan helt på spanska. Det kan få vara stapplande och långsamt och lite stelt, men så småningom ska jag väl kunna klara det här? En utmaning till mig själv. Tyvärr tror jag inte jag kommer bli kär i en spanjor för alla är kortare än jag (och mina tonårskomplex över min egen längd återspeglas tyvärr i vad jag letar efter hos en partner haha)

6. Jag vill surfa i Galicien!
Har planer på att boka in mig på ett sånt där surfläger en vecka i Galicien. Kul tror jag!!

Det var det jag kunde komma på just nu! Nu ska ta en alvedon och försöka tycka mindre synd om mig själv! Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar