28 januari 2020

En vecka som gått

Hej! 

Jag förstår att ni är oerhört nyfikna på vad jag haft för mig den senaste veckan och jag ska berätta!

Flyttade ju in på airbnb i Gótico i tisdags. Då var det regnigt, jag var glad över att äntligen kunna laga lite egen mat till mig själv och gick och handlade och sen åt jag färdiglagad mat ändå. Perfekt kladdig tortilla. Spansk avokado!!!!


Mest tid har jag tillbringat här:


På lägenhetens lilla halvterrass, eller vad man nu ska kalla det?


Trevligt golv som känns så väldigt Barceloniskt.


Läst bok, skrivit, sovit, tittat på La Casa de Papel, spelat Duolingo (eller säger man spelat?? försökt repetera lite spansk grammatik?? hur funkar konjunktiv nu igen?)


Såhär gullig i håret är jag bara en gång i veckan. Det här var i fredags!

 

Sen blev det helg och regnet blev sol!!



På lördagen var jag med Ebba och Javi på La Carxofada! Två grillade kronärtskockor och bröd och hummus för 6 euro. Det var toppengott!


Jag har också druckit en miniliten varm choklad på Café Federal och skrivit!



Och sen ätit en efterlängtad och god halloumipita från The Quick Greek!

Jobbar just nu väldigt hårt på att inte ha bråttom med någonting och det går väldigt bra. Kanske är det Barcelona, kanske har jag knäckt en kod eller bara blivit mognare, men jag har aldrig känt mig så avslappnad och ångestfri vid en stor förändring (som t.ex. en flytt) förut. Vips är jag asbekväm med att tiden går. Att saker händer, att ingenting händer. Jag vet inte hur länge det kommer hålla men heja mig! 

Vill avsluta med en bild på ett annat ställe jag hängt mycket på under veckan. I sängen framför värmefläkten på högsta volym! Det märktes tydligt att jag flyttat från ett hotell till ett riktigt bostadshus för att det var varmare ute än inne. Men i veckan ska det bli 18 (?) grader. Vad varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar