11 april 2017

Vad man gör när man inte är helt frisk, men låtsas som det

Hola!

Igår när jag vaknade kände jag mig nästan frisk!! Kul va?
För att fira lagade jag pannkakor (som jag i princip levt av i helgen) och förtärde på balkongen i morgonsolen!



Efter att jag ätit färdigt kom B ut, för hon skulle måla naglarna. Vi satt och snicksnackade en stund och sedan hämtade vi varsin bok och placerade oss i sol-läge.



När det blev för varmt gjorde jag en liten utflykt ned till Orïon och köpte dos "mix unos" para llevar.



Vid lunchdags gjorde vi pasta med grönsaker i gräddsås! Sedan satt jag kvar på balkongen och pluggade tills solen försvann på andra sidan huset och det började bli kyligt.



Konstigt nog kom mitt halsont tillbaka i full kraft på kvällskvisten. Jag blev sur, vill bara vara frisk nu! Jag kollade på Narcos och åt nachos (som ju är ord som liknar varandra väldigt mycket, ser jag nu. Så kul det kan bli ibland) för att trösta mig själv.

Idag var jag supersegstartad och stannade i sängen till klockan 12. På eftermiddagen mötte jag My och Ellen på Cafe Federal i Born för att göra hemuppgift tillsammans och vi bestämde oss sedan för att gå och äta halloumipita. Det tycker vi är väldigt gott och den här lilla myskompisen, som kom och gosade och åt salladen vi tappat på marken medan ägaren gjorde annat, höll med.



Sedan promenerade vi längs med stranden en stund innan vi styrde kosan hemåt.



Nu sitter jag och dricker honungsvatten (för det förbannade halsontet har självklart infunnit sig nu lagom till kvällen) och äter oliver medan jag anmäler mig till kurser i höst. Fy så läskigt det känns att klicka på lämna in, även om jag vet att jag fortfarande har ett par dagar att ändra mig på.

Anledningen till att jag inte ligger och sover än är att min kära vän Alice landade i Barcelona för ca tio minuter sedan. Jag måste hålla mig vaken så att hon inte tvingas sova på gatan i natt.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar