6 april 2017

Ett dygn med moderskeppet!

Kan ni tänka er att halva detta inlägg bara försvann från ingenstans... Jag försökte återskapa det så gott det gick :(



Hej allihop!

Nu har mor min åkt hem. Jag har alltså haft besök hemifrån en hel vecka i streck och det har varit så himla mysigt och bra, men... Idag vaknade jag och allt kändes konstigt och tomt. Som att jag verkligen befunnit mig i en bubbla i sju dagar. Jag tror jag behöver lite tid för att komma tillbaka till Barcelona nu. Jag är ju här förstås, men det känns som att jag har tappat hela vardagen med plugg, matlagning och Barcelonakompisar helt och hållet.

Nu till vad jag och mamma har gjort!

Vi spenderade ganska exakt ett dygn (plus några timmar) tillsammans och hann med ungefär dubbelt så mycket saker som jag och Carl hann med på fem dagar!

Vi börjar i tisdags kväll. Jag hade legat hemma sjuk hela dagen, men vid fem-tiden klev jag upp ur sängen, klädde mig i samma outfit jag redan burit tre gånger den veckan och promenerade ca 100 m till min mammas hotell.

Jag visade min lägenhet, sedan drack vi kaffe och lemonad på Orïon och tog en turistpromenad till Universitat, Catedral och Ciutadella! Sen åt vi Tapas på Bormuth och pratade om livet!



Efter det bestämde vi oss för att ha sleepover på mammashotell. Vi åt glass och drack te och fortsatte ta igen allt snicksnack vi inte kunnat ägna oss åt de senaste två månaderna.


Sen blev det onsdag! Vi började med frukost på Flax & Kale och sedan promenerade vi regnet till La Sagrada Familia. 




Efter det hann vi med en tur till hamnen, lunch på stranden, linbana upp till Montjuïc, Cava på Miramar och en promenad hem. Vi gick sammanlagt 17 km och våra fötter och ben tackade oss inte för det sedan, men vi lyckades ändå pallra oss iväg för en andra Tapas-middag på La Flauta.



Vi avslutade kvällen med ännu en kopp te på hotellrummet och sen sa vi hejdå och jag promenerade hem och somnade snabbare än jag hann lägga huvudet på kudden ungefär.
Det var skönt att hänga lite med mor min igen.

Taco hej :)

2 kommentarer:

  1. ... och så var det en duva som gjorde sina behov på mitt huvud... //Mamsen

    SvaraRadera
  2. Känn ingen stress när i kommer.
    Vi käkar en god middag ( vegetarisk) tror f gillar

    SvaraRadera