12 mars 2017

Två dagar då jag inte bangade på någonting!

Hola!
Idag har jag den lugnaste dagen någonsin. Jag slöpluggar lite, äter pannkakor, läser, och myser. Det behövs efter de senaste dagarna, men oj vad kul jag haft också. 

I torsdags pluggade jag i åtta timmar i streck och sedan fick jag belöning för mödan. Först gick jag och åt tapas med B och sedan gick jag på karaokebar och hade så himla kul!!! Det var mycket trevlig stämning och alla sjöng med och jag använde verkligen inte magstödet och var därmed helt hes när jag tågade därifrån vid tvåtiden.


I fredags var jag ju so sagt ute! Jag såg såhär frän ut, ändå inte illa med tanke på att jag en halvtimme tidigare legat i sängen och sovit med en utgångsmotivation på minus tjugo procent.



Dock hade vi ju lovat min nya facebookvän en utekväll, så ut pallrade vi oss. Såhär gick det förresten till när det bestämdes, för er som är helt förvirrade av moderniteter som att efterlysa kompisar på facebook. Ett tips till alla tjejer/kvinnor därute som rör sig på facebook: gå med i Heja Livet! Det är en jättebra grupp med allt från grejer som detta - till jobberbjudanden, pepp och livshistorier!


Vi skulle mötas på L'Ovella Negra tillsammans med mina klassisar och andra människor från Internationella Skolorna. Jag blev orolig att hon inte skulle hitta dit och ställde mig utanför som en liten nervös moder och väntade. Sen kom hon och jag kände igen henne och hon mig, det gick jättebra. Vi satt länge på L'Ovella och pratade, skrattade, drack drinkar och åt nachos. Sedan bar det av till Razzmatazz.



Många av mina klasskompisar hade varit där tidigare, men jag är som bekant ganska bra på att banga på utekvällar, så det var min första gång. Razz var helt enormt. Jag tappade bort alla klasskompisar så fort vi klev in genom dörren ungefär och såg dem sedan inte på hela kvällen. Som tur var hade jag min nya kompis plus en annan tjej från Internationella Skolorna (som vi hittade på takterrassen) att hänga med. Den rimliga tiden 05.00 lämnade vi klubben, vilket verkligen, utan sarkasm inte ens känns så sent nu när jag bott här ett tag.

Nu ska jag fortsätta den här ytterst trevliga och lugna dagen. Har ni tur kanske det kommer lite pensamientos senare!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar