14 mars 2017

Om humöret, tentan och en jacka

Oftast när man vaknar på morgonen tror jag att man vaknar med en väldigt neutral känsla, liksom varken glad eller ledsen eller arg (om man inte drömt något speciellt alltså.) Igår vaknade jag dock med ett ypperligt humör! Min första tanke var att den "underliga röklukten" som utsöndrades från min rumsgrannes sovrum precis när jag skulle sova dagen innan på något vis påverkat mig under natten, men sedan slog jag bort den tanken som ganska orimlig. Min kropp måste helt enkelt bara fattat att det skulle bli en bra dag.

Visst var jag lite stressad förstås. Jag hade ju, som ni vet vid detta laget, min första tenta. Stressen var dock helt obefogad och tentan var mycket lättare än vad jag vågat hoppas på. Dessutom lugnade jag mig själv med att detta faktiskt är en kurs jag går bara för min egen skull och att det faktiskt räcker till med bara ett godkänt.... Typ.

Hur som helst, efter att min första universitetstenta var avklarad var jag tvungen att lämna skolan, gick på jackjakt och sedan köpte jag glass och iste och chips och promenerade till Ciutadella där ett gäng klasskompisar satt och myste i gräset. Efter ett tag blev det för kallt att sitta där och inspirerad av att jag frös gick jag helt enkelt och köpte jackan.

Idag hade jag jordens längsta skoldag och snart är det dags att pallra sig ut på gatorna för att fira Minna som fyller år.

Taco hej :)



Här är jag, Minna, min nya jacka och solen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar