15 mars 2017

Lat men effektiv

Igår när jag gick och la mig hade jag verkligen stora planer för morgondagen (idag alltså). Jag skulle gå upp när jag vaknade (med tanke på att jag varit ute och dansat kände jag inte att det var läge att ställa alarm och hålla på - lite sovmorgon ska man ju få ibland), sedan skulle jag gå ut och springa, städa mitt rum, plugga fonetik, gå och storhandla. Jag vaknade vid tio, gjorde lite frukost, kröp tillbaka ner i sängen och kom sedan inte ur den förrän klockan ett! Det var verkligen svårt att gå upp. Jag har äntligen blivit en riktig stereotypiskt sjusovande tonåring, sådär ett år efter att jag slutade vara tonåring på pappret.

Sedan klev jag i alla fall upp och trots att jag hade slösat bort tre värdefulla timmar på absolut ingenting hann jag med allt jag hade tänkt. B sa att lata människor ofta också är väldigt effektiva. För när de väl har skjutit upp allting till sista minuten måste de få allting gjort snabbt. Sådan var jag idag.

Lunch åt jag förresten ute! Klockan tre, tillsammans med alla andra lokalinvånare. Börjar bli så bra på det här med mattiderna! (Om det egentligen är så bra för mig vet jag inte, men seden ska ju tas dit man kommer.) Åt en vegetarisk Burgare på The Good Burger, som jag spanat in sedan jag kom hit ungefär. Det var mest som ett väldigt fancy McDonalds, men plus för trevlig inredning. Jag mumsade pommes och läste Pippi Långstrump vid ett fönster i solskenet.

Löpturen blev också av. I solnedgången. Jag var tvungen att stanna och ta bilder för att det var så fint.

Nu ska jag nog acostarme, som jag tror man säger på spanska.




Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar