13 mars 2017

Lite lördagsgrönska

I lördags sa B till mig att "nej, nu måste du ta en paus från att plugga" och så tog hon med mig till en jättestor park.

Barcelona är verkligen en bra stad, men är det något jag skulle vilja ändra på så är det att man måste anstränga sig så för att hitta bra, gröna ställen! Det finns ju förstås, massvis, men alla ligger liksom runt omkring eller i utkanten av staden och det blir liksom lite ett projekt att ta sig dit.

Vi åkte i alla fall tunnelbana ganska länge och kom sedan fram till Parque del Laberint d'Horta. Där var det vårigt och lummigt och fanns små hemliga guldställen överallt. Dagens höjdpunkt var dock labyrinten. Det var väldigt skojigt.









När vi hade promenerat runt satte vi oss och åt jordgubbar och pratade om det vi har gemensamt från våra barndomsår på olika håll i världen: Pippi Långstrump! Sedan kände jag att jag behövde fortsätta plugga och dessutom hade solen gått i moln, så vi åkte hem igen.

Måste ge lite cred till B för hennes utmärkta val av lördagsaktivitet.

Nu har jag min första tenta om två och en halv timme!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar