26 mars 2017

Mer Vecka-12-grejer

I onsdags skrev jag in The Deli Kitchen i Google maps, sedan satte jag mina nya solglasögon på huvudet och promenerade till den här lilla gömda gatan i Raval. 


Där skulle jag på ett event med yoga och brunch. Inne hade de ställt upp såhär fint! Så mysigt ställe som var både cykel och hundvänligt. Tyvärr kom det inga hundar på eventet, men cyklar fanns det desto fler.


Vi var kanske 10 personer som yogade tillsammans i en timme. Jag tycker att det är kul, men så svårt också. Jag brukar inte tänka att jag är särskilt stel i kroppen, förutom när jag går på yoga då. Då känner jag mig som en liten morot som ligger på golvet utan vidare rörelseförmåga över huvud taget.


Sen fick vi i alla fall BRUNCH (Guds gåva till människan), med Rösti, quinoasallad, avokado, dressing, örtte, apelsinjuice och en vegansk chokladboll hurra!!

Gick hem med så mycket energi och fick så mycket gjort. Borde starta varje dag med yoga och brunch!



I fredags (dagen efter lappincidenten) hade jag 1) inte ätit någon middag dagen innan 2) en känsla av att jag inte ville befinna mig i min lägenhet 3) tyckt synd om mig själv. Därför gick jag till Café Alsur och åt en avokadovåffla till frukost!


Alsur besöktes även igår. Det var ju våffeldagen trots allt. Denna gång smakade jag Red Velvet Waffles som var betydligt godare än de med avokado och feta. Ledsen för den här rikskassa bilden, det var godare än vad det såg ut.

Idag är det söndag! Jag ska försöka plugga så mycket som möjligt, tvätta, städa, gå ut och springa och kanske äta pannkakor? 

Det låter ju hur braigt som helst!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar