20 februari 2017

Sandra-dagen!

I fredags var det Sandra-dagen! Den första grattishälsningen fick jag från nelly.com som ville ge mig någon tjusig namnsdagsrabatt och det var också på den vägen jag mindes att jag faktiskt hade namnsdag! Men tack också till mormor, farmor och mamma som påminde mig lite senare :)

Dagen till ära hade jag återupptäck en låt vid namn Sandra - som är lite småmysig och som dessutom är på spanska! YES! Här är spotifylänken om någon vill höra:

Ni som vill lyssna måse lova att ni, medan ni gör det, föreställer er mig (eller er själva för den delen), gåendes (läs: nästan skuttandes) fram i solskenet längs Barcelonas gator med denna låt i hörlurara och ett leende på läpparna. Det är nämnligen ungefär så det sett ut varje gång jag gått till skolan de senaste dagarna!

Efter skolan på Sandra-dagen var vi ett litet gäng som bestämde oss för att äta lunch på Mescladis! Lyxigt, men jag kände att en namnsdag ändå är värd att fira och det kan man ju inte göra bättre än med en vegetarisk biff, hummus, bröd och sallad!


Väldigt mysigt ställe också!

Sedan gick jag hem, pluggade i kvällsljuset på balkongen och gjorde mig redo för utgång! Först hem till Sara, Minna och Lina för lekar och drinkar och morotskaka och sedan ut på stan! Jag hade ju sagt åt mig själv att jag verkligen skulle ut och dansa nu i helgen, så dansa blev det. Dock fick jag ont i magen och var tvungen att avbryta kvällen tidigt (04.30)... Slog följe en bit på vägen med några britterr och kvällen avslutades med att vi tre, en nästan bortrövad telefon senare, stod och pratade med Guardia Civil! Spännande ändå!

Det var den fredagen!

Taco hej :)




2 kommentarer:

  1. Härlig låt.
    Inte svårt att se dig framför mig!
    <3 MP

    SvaraRadera
  2. Vadå nästan bortrövad telefon????
    Fafa

    SvaraRadera