28 februari 2017

Bon Carnaval


Hej! För de som har missat (med andra ord inte följer mig på andra sociala medier) har det varit Carnaval den senaste veckan!! Spektaklet började i torsdags och jag och Ellen skyndade till Plaça Sant Jaume för att bevittna... Ja, vad vi skulle få bevittna visste vi faktiskt inte, men att något skulle hända visste vi. När vi kom dit såg det ut såhär!


Efter att vi väntat i 20 minuter hade vi nästan gett upp, men då bröt fiestan ut och det kastades konfetti, ballonger och stora orangea bollar över hela torget.  Självklart ackompanjerat av säckpipor och fyrverkerier!


I söndags fortsatte vi firandet! På eftermiddagen tog vi tåget till Sitges, som tydligen alltid bjuder på fest utan dess like under Carnaval!




Vi gick längs stranden och tog sammanlagt en miljard fyrahundranittiotvå selfies i kvällssolen! Vår lilla grupp hade varit lite sena med att förstå att man skulle klä ut sig på fullaste allvar, så temat fick bli glitter i mängder! Vi klubb/bar-hängde klockan fem på eftermiddagen och sedan föll mörkret och vi tog en varsinn kokhet pizzaslice i handen och gick tillbaka till stranden för att se paraden.


Jag hade konfetti i håret långt in på måndagen, men det gjorde inte så mycket. Efter paraden bestämde jag mig för att följa med min lägenhetskamrat (som också varit i Sitges) och ta tåget hem igen. Har aldrig förr varit med om att behöva köa in på en tågstation, men så var fallet i söndags. Mycket folk i som ville karnevala sig med andra ord.

Så nu har jag upplevt Carnaval också! Det var kul, önskar mig mer sådant i Sverige!!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar