3 mars 2017

onsdag+torsdag+fredag i ett nafs

Gudars vad veckorna går fort ändå. Nu är det, helt bara sådär rakt upp och ner, fredag igen. Dessutom är det mars! Jag gläder mig åt helg, även om den kommer behöva fyllas med ett montón av studier och det dessutom känns som att jag haft helg nästan hela veckan. På onsdagar brukar vi ju vara lediga, men i onsdags hade vi klassresa till Cavas de Cordoníu för att gå på cavaprovning sponsrad av svenska staten! (eller ja, betald av skolan alltså)

























Vi fick en liten guidad tur i grottorna och nu är vi alla är proffs på druvsorter, fermentering och allt annat som hör till, sedan fick vi smaka! De flesta var överens om att det var gott, men att det godaste var de små salta kexen som serverades till (eftersom vi inte ännu ätit lunch).
























På torsdagen blev alla lektioner inställda,  men jag var produktiv ändå. Sprang till stranden och tillbaka på morgonkvisten och satt sedan på ett café, som råkade ligga ca. tre portar längre ned på gatan där jag bor, och pluggade i tre timmar. Har nu officiellt hittat mitt framtida stammisställe! Mitt mål med våren är att gå dit så pass ofta att jag blir bundis med alla som jobbar där och därmed kan ha mycket lärorika konversationer med dem på spanska.























Idag fick jag äta semlor!!! Vi hade tänkt äta det i tisdags, men när vi kom till Pappa Sven hade de stängt. Den här gången ville vi inte ta några risker och ringde dit och beställde sju stycken så fort de hade öppnat. Jag tog med en hem till min slovakiska lägenhetskamrat Barbora (eftersom hon, i hemlighet, är min favoritroommate). Det var mycket uppskattat.
























Ikväll ska jag på inflyttningsfest hos Kelsea en månad för sent!

Taco hej :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar