24 januari 2017

Siesta och sånt

Hejsan!

Jag har spenderat ca 46 timmar i det här landet och redan till 100% anammat den spanska kulturen. Ett exempel på detta är hur jag igår, efter tre timmars flanerande i regnet på stan, kände i både huvudet och alla lemmar i min kropp att det var dags att gå hem och vila. Mycket riktigt styrde jag stegen tillbaka till hostelet och tog en riktig liten siesta! På kvällen vandrade jag till närmaste Mercadona (vars reklamjingel jag fortfarande har i huvdet sedan Mijas-semsetern 2013) och inhandlade middag och snacks för kvällen samt frukost till resten av veckan för mindre än vad min lunch kostat samma dag!

På tal om den förresten! Helt magisk! Jag vaknade rätt sent och hade tänkt att jag skulle äta lyxfrulle på Flax and Kale (som jag hade läst om på någon trendig blogg typ), men när jag kom dit var det bara tio minuter kvar innan de stängde frukostmenyn, så jag beställde det mest frukostiga de hade på lunchmenyn istället.


En sallad med mango, jordgubbar, rödbetor, ruccola, groddar, pistagenötter och en stor boll med rödbets- och getostcreme. I bakgrunden skymtar man min smoothie på jordgubbar, vanilj och mandelsmör och ej i bild hade jag en tallrik med grillad vattenmelon + chev!!!!!!
Ni hör ju!

Eftersom jag handlade och tillagade middagen själv kan nog de flesta här göra en god gissning på vad jag åt.


Yes. Pasta med tomatsås såklart. Och en helt ofattbar avokado för 8 kr.

Det har ju som sagt regnat i två dagar, men idag, IDAG är det solksken! Jag ska gå och försöka lösa min boendesituation (= att jag fortfarande inte hittat långtidsboende) och sen får vi se vad jag orkar med. Har träningsvärk från att ha burit hem matkassen igår, så det kanske får bli en siesta idag med!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar