24 januari 2017

Gaudí, båtar och vår!!!

Barcelona skriker vår idag! Jag kände det i varje cell så fort jag klev ut genom dörren. Hela staden liksom skälver av vårkänslor. 


Som jag sa i morse var planen för dagen att lösa boendesituationen. Jag mötte upp Ellen (en kursis) och hennes mamma hos en förmedlare av studentlägenheter och efter mycket bollande fram och tillbaka hade jag ändå hittat något som kändes relativt bra! Det var inte Casa Batlló by Gaudí (som ovan framställs), men ändå rätt trevligt!

Med hjärtat och sinnet ytterligare lättat (utöver att allt automatiskt alltid blir lite lättare när det är vårväder), drack jag te tillsammans med Ellen + mor på en uteservering och begav mig sedan hemåt för en paus. 

På eftermiddagen blev det sightseeing deluxe. Startade med lunch på Somewhere där jag åt vegburgare!! GOTT!!



Sedan kände mina ben att de inte orkade gå något mer, så jag tog tunnelbanan ned till hamnen igen för att få se den i solsken. 

Älskar matkioskerna i hamnen förresten. Tänker att jag ska gå dit och köpa våfflor eller popcorn eller glass någon gång och titta på båtarna hur länge som helst!

Efter att hamnen var gjord promenerade jag en bit för att sedan ta tunnelbanan upp till dagens huvudattraktion, La Sagrada Familia.Herrejösses vilken byggnad! Jag skojar inte ens när jag säger att jag blev tårögd (vilket förvånade både mig och troligtvis även alla turistkompisar runt omkring) när jag tittade på den.


Sedan promenerade jag hem, köpte lite middag och har i princip hängt i sängen sedan dess!
Imorgon är min första skoldag, så nu blir det sov!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar