22 januari 2017

ESTOY AQUÍ

Hola a todos!

Jag är framme! Resan gick faktiskt som en dans på rosor trots mina få timmar sömn i kroppen. (Bortsett från ett litet missöde där jag råkade gå åt vänster istället för höger på en gata, för att efter tre kvarter komma på mig själv och vända och sedan missa ingången till hostelet och bli tvungen att promenera tillbaka igen.) Kom alltså fram till stället där jag sover en aning svettig och med katastrofal ryggsäcksvärk i axlarna.

Det har gått över nu dock. Jag firade att jag var framme med en tupplur och trotsade sedan regnet och min egen frusenhet för att bege mig ut och upptäcka. Fann mig själv helt plötsligt på La Rambla, följde den hela vägen ned till hamnen och promenerade tillbaka igen längs en annan gata (med tapaspaus i mitten)

Nu har jag krypt ned i sängen igen, lite lätt fuktig då regnet bestämde sig för att börja vräka ned över Barcelona precis när jag skulle gå hemåt, men jag planerar inte att ge härifrån förrän imorgon bitti.

Mina första dagar här kommer jag ju att spendera i princip helt själv och jag tänker mig att jag ska göra det till lite semester innan skolan börjar. Ni där hemma ska få hänga med såklart!

Här är bilder från min utflykt!

Taco hej :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar