28 januari 2017

iSalímos!

!Hola!

Sedan jag skrev sist har jag börjat skolan! Det är kul och svårt på samma gång och jag hoppas mest att jag fortsätter tycka det är både och, istället för att bara bli överväldigad av svårheten och glömma bort kulheten.

Såhär ser det ut på terrassen på skolan. Den är mysig redan nu när vädret är grått och kommer nog bli ännu mysigare (och mer crowded) ju längre tiden går. Där spenderar jag i alla fall varje ledig sekund som ges under skoltid.

Igår smiddes planer om en "After School", som senare förvandlades till en klassutgång. Vi startade med drop in från klockan åtta på Rosa Negra. 

Jag var en av de första där förstås, men det gjorde inget. Åt nog den godaste guacamolen som någonsin skapats och drack min första (?!?) Coca cola i Barcelona!



Vi fortsatte på Bombon, där vi dansade salsa och övade på spanska med främlingar. Tanken var att vi skulle gå vidare till en riktig salsaklubb, men jag som inte är fullt anpassad till det spanska tidsschemat började känna att det var dags för lite pommes och sömn när klockan slog halv tre. Var ändå nöjd med den sju timmar långa utgången! Barcelona är skoj!


Nu är det officiellt helg! Det pratas om både brunch och bergsbestigning, så om ni gillar att läsa om brunch och bergsbestiging vet ni vart ni ska hålla utkik!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar