29 januari 2017

Bruncher och bergsbestigningar



I lördags var jag ju som sagt och åt brunch. Jag och tre klasskamrater möttes på Brunch & Cake, som hade helt helt ofattbart snygga och goda grejer på menyn. Själv åt jag någon sorts bananbröds-cheesecake-french toast med choklad och drack smoothie! På bilderna ovanför ser ni den stördaste avokadomackan jag sett och en vegburgare <333

Samma gäng bestämde sig för att traska upp på Montjuïc dagen därpå, så idag satte vi på oss gympaskorna och promenerade upp för berget som egentligen är en kulle!




Mycket trappor och fina gröna skogsvägar! Vi hade perfekt bergsbestigartemperatur och solsolsol hela dagen! 



Vi fick både lite havsutsikt och stadsutsikt! 


Och så tittade vi på det grymt fina konstmuseet som ligger på vägen upp! Sådana där kupoler är typ det bästa jag vet i arkitekturväg - önskar att det fanns överallt! (fast då skulle man kanske tröttna och det skulle inte alls vara kul). Fint är det i alla fall.

Mellan dessa skojiga aktiviteter har jag hunnit med att plugga och att titta på åtskilliga avsnitt av Gilmore Girls (numera med spansk textning i hopp om att jag ska snappa upp ett eller annat spännande ord till mitt ordförråd och därmed också känna att mitt serietittande är jättebra och viktig tid nedlagd!)

Nu ska jag nog äta min allra sista pasta med tomatsås (den fjärde för veckan) och sedan vila min ömmande, otränade bakdel som har fått jobba hårt i uppförsbackarna idag.

Taco hej :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar