3 april 2014

I am Joan Jett

Lyssna på detta medan ni läser inlägget, tack.

Idag när jag gick till skolan kände jag att jag utstrålade en väldigt I don't give a damn-ig image. Oborstat hår, jeans (!) och min goa gamla klasströja med fetaste troll-facet på magen. Kändes liksom som att min utstyrsel gav mig validation att sitta längst bak i klassrummet, tugga tuggummi och svara "jag vettefan," eller "inte fan bryr jag mig" på alla tilltal.

Anledningen till detta var tvåfaldig.
  1. Trodde att det skulle regna och kände då att what's the point?. Håret kommer bli kaos efter en timme och jag kommer frysa ihjäl om jag har på mig shorts. Kan lika gärna gå full on slacker.
  2. Tyckte att jag var rättfärdigad att bära superkomfortabla kläder som gynnar the mensmonster.

Hur som helst. Trots mitt likgiltiga yttre var jag helglad på insidan idag. Nu ska ja se till att april blir en lika bra månad som mars.

































I morse var jag rädd att meme-haters skulle ogilla min tröja. Meme-haters är folk som skäms över att de tyckte att memes var skitroliga år 2011-2012.

Taco hej :)

PS: Min kära vän Lovisa berättade för mig att en är den neutrala varianten på man. För att det kan vara förtryck mot kvinnor om en säger man. Det här är min oficiella ursäkt till alla som känner sig förtryckta av ordet man. Förlåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar