4 april 2014

För Gammal För Hogwarts?!

Jag tänkte på en sak för några veckor sedan, men sedan glömde jag bort att jag skulle blogga om det, och sen kom jag på det igen idag.

Sedan många, många år tillbaka har jag mätt min ålder i jämförelse med Harry Potter. Alltså typ, "nu är jag 13, alltså är jag lika gammal som Harry var i Fången från Azkaban," eller "ah nu är jag 15. När Harry var 15 så  bröt han sig in på ministeriet och stod öga mot öga med Voldemort." 

För exakt två veckor sedan fyllde jag ju 18 år och det slog mig plötsligt att jag officiellt har passerat tiden då jag kan jämföra min egen ålder med Harrys. Och med det kom också den ännu hemskare realisationen att jag officiellt är för gammal för att gå på Hogwarts.

Det mina vänner är en jävla katastrof om jag någonsin sett en.


Det var lite orelaterat till vad den här bloggens egentliga syfte är. För syns skull kan jag ju berätta vad jag gjort idag.

Gått i skolan, hoppat höjdhopp, kraschlandat i sängen med värk överallt fast jag visste inte varför, tänkt att jag skulle gå och lägga mig tidigt, inte lyckats.

Och med tanke på det kan jag ju passa på att berätta att klockan är 21.18 och jag tycker att det är typ en ogudligt sen timme. America changed me.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar