11 mars 2014

Pratar om Prom

Nu är det inte längre aktuellt att prata om vilka som låtsasdött i en fejkolycka och därför behövde Thomas Downey High ett nytt samtalsämne den här veckan. 

Eftersom att prom är mindre än en månad bort är det hög tid att börja diskutera allt som har med den att göra. Vem ska gå med vem? Vad ska alla ha på sig? osv, osv. Jag förstår precis hypen. Inför vår bal i nian ville jag gärna prata om det konstant i typ tre månader innan det var dags. De har ju peppat i typ fyra år och nu är det äntligen dags. 

Det som är mest intressant verkar vara det här med dejter. I princip alla jag känner har hittat någon att gå med, (med alla jag känner menar jag Alicia och Lucia... oh well...) men problemet med det är att de är fast beslutna om att jag måste hitta en dejt jag med.

Det måste jag väl inte alls? tänker jag. Visst att det skulle vara kul, men i all ärlighets namn finns det inte särskilt många här jag tror att jag skulle känna mig tillräckligt bekväm med för att gå på bal med. 

De två som redan har sina baldejter är ändå inställda på att de ska "hitta" någon åt mig. Nej tack. Jag går mycket hellre ensam än att behöva bli ihopföst med någon jag halvkänner eller inte känner alls och tvingas gå igenom hela balkvällen i brutal stelhet. Orkar inte att det ska vara en så big deal med det där. 


fotnot: fattar inte att det var nästan två år sedan den här bilden togs. 

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar