30 december 2013

II Timothy 1:6


Jag är tillbaka. Fortfarande inte särskilt religiös. Om min fredag och lördag hade varit en maträtt hade receptet sett ut såhär:

1 dl Vad fan gör jag här?
2 1/2 dl Ifrågasättande av min existens
1 dl Åh vad fint och trevligt det är att alla de här männsikorna tror så mycket på samma sak.
2 msk Hjälp jag kommer hamna i helvetet.

Kände mig så fruktansvärt out of place. Det kanske lätt blir så när man är den enda icketroende bland 1300 troende. Samtidigt var det ju väldigt intressant, tycker alltid att det är intressant med olika syn på saker och ting.
En annan bra sak. Det var skönt att få komma ur Modesto lite och se en annan del av Kalifornien. Nu fick jag kanske inte se så mycket, men bara att andas lite annan luft. Och bo på hotell, jag gillar hotell.


Här sov jag (Eller sov och sov, filosoferade om livet klockan tre på natten snarare). Mysigaste stället ever, jo man tackar.

I alla fall, hur skönt det än vara att komma bort var det ännu skönare att få komma hem igen. Idag har jag åter igen gjort ingenting. Och det kändes helt okej.

Taco hej!

Ps. Årets tema var "fan into flame" och allt jag kunde tänka på var att det stod Fan på våra T-shirtar och vad det betyder på svenska...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar