28 december 2013

It's called Christmas

Julen, Julen, Julen.

Knäppt är det, men för mig kändes det som att julen inte alls var en lika big deal här som i Sverige. Det brukar ju vara tvärt om. Att allt är så mycket större här.

Det kanske har med min värdfamilj och sättet de firar på att göra, men det kändes likosm aldrig som jul. Inte ens på självaste juldagen. Det var över innan det ens hade hunnit bli lite julkänsla (trots att de började med julskyltning och liknande i slutet av oktober.)

Jaja, min juldag var rätt mysig ändå.




Klockan sju blev vi väckta av Maria och så gick vi upp. Jag dekorerade hunden (som inte är besatt av onda andar, jag lovar.)


Min julgurka (som tydligen var någon sorts lek) hade gömts i granen och den som hittade den först fick öppna första paketet. Jag vann.


Fick massa coola saker. Bland annat strumpor, presentkort på Barnes and Noble som jag ska köpa en miljon böcker för, bra lukta-gott-grejer och en asgosig filt som jag har varit inlindad i ungefär hela tiden sedan jag fick den.


Ja och så hade jag ju fått ett paket på posten också. Från familjen Jerkérus den yngre. De skickat mig knäckebröd och ost. O S T! INTE FÄRDIGSKIVAD, PLASTIG CHEDDAR! SVENSK PRÄSTOST! Jag var lyckligast i världen. 



Efter att vi öppnat paket åkte vi till Terry och william (mer kända som Majas värdfamilj), där det bjöds på finfrukost. Jag åt så att jag fick huvudvärk (kan ha berott på något annat, jag vet inte om man faktiskt kan äta sig till ont i huvudet.)



På vägen hem åkte vi förbi Brenda och Lucia och bytte julklappar med dem. Jag fick ett glasögonfodral, (och justa Maja gav mig en ascool kalender), och sen spelade vi HedBanz, som är mitt och Alicias nya favoritspel.

Resten av dagen ägnade jag åt att sitta i min säng och äta upp mina sista pepparkakor.

Taco hej :)

(Varsågod för kvalitétsbilder.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar