28 november 2013

En Guide till Tacksägelsematen: Med Sandra Jerkérus (pt.2 Dessert)

Efter rätten kommer logiskt sett efterrätten. Paj och pumpa är återkommande teman på thanksgiving-menyn, och vi hade lite av varje.


  1. Pudding thing- Jag minns inte vad det hette. Tror att det skulle vara någon sorts puddingpaj, men när jag hade mumsat i mig all varmrätt hade all paj redan hunnit ta slut, det som återstod var den ljusbruna chokladpuddingen ni ser ovan. Det såg rätt förskräckligt ut, men var inte ett dugg förskräckligt.
  2. Pumpkin pie- Det här hade jag aldrig smakat innan jag kom till Amerika. Det är lite annorlunda, men på något sätt ganska så ljuvligt. Passar bra med
  3. Vispgrädde- i sprutform förstås. Gud förbjude att de skulle vispa sin egen grädde!
  4. Kakor- De äter man ju året runt, men jag var glad att de fick vara med på efterättsbordet. För vi vet ju att jag gillar Chocolate Chip Cookies.
Ger allt på listan 5/5 turkeys. Gillar efterätt stenmycket.


Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar