21 september 2013

Shanghaied!

Vaknade vid fem och hörde ljud utifrån köket/vardagsrummet. Min hjärna antog direkt att det var fredag och att källan till ljuden kom från Anthony på väg till jobbet, men efter ett tag tyckte jag mig höra ett flertal kvinnoröster som pratade tyst med varandra och min förvirring var total. Bättre blev det inte när ägarna till dessa röster nonchalant öppnade dörren till mitt och Alicias rum, tillsammans med Mama Maria. 

"What's going on?" Frågade jag. Min första tanke var att det var någon EF-representant som bestämt sig för att komma på hembesök för att se hur jag hade det, men sedan slog det mig att det var mitt i natten och att det vore himla konstigt. 

"We're here to take you to a choir-party" Plötsligt kunde jag urskilja vem det var som befann sig i mitt rum. körkompisar! Kiana och Brook och några till som jag inte riktigt han se förrän vi satt i bilen. De sa åt mig att ta på mig skor och följa med dem till Downey och jag som fortfarande var nyvaken berättade att jag inte hade några byxor på mig. 

Jag fick som tur var sätta på mig byxor innan vi åkte.

Sen var det alltså körkalas som gällde. Vi åkte till skolan, åt donuts, blåste såpbubblor, lekte lekar, byggde mänskliga pyramider och hade en ceremoni för nya medlemmar som påminde mig om någn slags sekt. Det var crazy och såg ut ungefär såhär:






Och nej, jag ahde inte med mig min kamera. Jag blev väckt mitt i natten, då är det mänskligt att glömma bort att man har en blogg att underhålla. 

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar