21 september 2013

Smaskiga hemligheter

Exklusivt för mina läsare här på utvandrarsandra.blogspot.com tänkte jag idag dela med mig av en riktigt smaskig bekännelse som jag inte har delat med mig av förut. En hemlighet, så att säga.

Ja, jag har inte varit helt uppriktig mina vänner. Alla de gånger jag har fått frågan om varför jag så gärna ville åka till USA har jag svarat att det är för att jag ville uppleva en ny kultur, bryta mig ur min comfort zone och göra något nytt och spännande. Tyvärr måste jag medge att det är ljug.

Det finns bara en anledning till varför jag valde att komma till detta land, och det är en av mina större laster här i livet.

Lorna Doone-kex.


Ända sedan jag var tio och smakade dessa små bitar av himlen för första gången har jag varit mer eller mindre besatt. Mitt enda stora problem har varit att dessa inte existerar i Sverige, åtminstone inte vad jag vet så varje gång någon jag känner besökt USA har jag fått be dem köpa åt mig. En dag bestämde jag att det fick vara slut på det och om kexen inte kunde komma till mig, då fick jag komma till kexen. And here I am now.

Nu har jag efter ett par veckors letande i diverse affärer hittat mina Lorna Doones. Så nu kommer jag nog inte att förtära något annant under de resterande åtta månaderna. Hej skörbjugg.



Skönt att ha fått den viket lyft från mitt bröst. Nu kan jag återgå till att leva ett normalt liv utan denna massiva hemlighet ätandes på mig inifrån och istället äta på mina kex utifrån. 

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar