10 augusti 2013

Ready, Set, Make Some Friends!

Sedan jag kom hit för tre och en halv vecka (?) sedan har jag egentligen inte skaffat så himla mycket vänner. Alicia räknas, men ändå inte, för hon är ju min syster och vi delar rum och måste umgås varje dag. Jag har ju Luci och de andra utbytisarna förstås och sen har jag bekantat mig lite med några av Alicias kompisar. Utöver de här människorna (som jag i princip har blivit ihopföst med) har jag inte pratat så mycket med folk.

Idag skulle det dock bli ändring på det, i alla fall enligt Alicia.

Innan klockan ringde till första lektionen imorse fick jag och Lucia en utmaning. Den av oss med flest vänner (detta innebar alltså att man skulle ha ett namn och någon intressant fakta om personen i fråga) när sista klockan ringde skulle bli korad vinnare. Förloraren däremot skulle bli tvungen att genomföra ett förfärligt straff som Alicia och Vee skulle bestämma under dagen.

Efter lite mer eller mindra bra trash-talk satte jag och Luci av åt varsitt håll för att skaffa vänner. Jag var fast besluten om att jag skulle ta hem segern, men då hade jag förstås inte räknat med mitt största problem: Jag är förfärligt dålig på att ta första steget.

När jag väl insåg det här kändes det ungefär såhär:


Jag lyckades trots allt hitta ett par "vänner" och vid lunch var jag mycket stolt över de fem namn jag klottrat ned på baksidan av mitt schema. Det blev dock snabbt ändring på det när Lucia berättade att hon redan hade tio. Damn that girl and her cute italian accent.

Ett tag funderade jag på att fuska och skriva ner alla namn på de i min yearbook class eftersom vi alla blev ombedda att resa oss och berätta vårt namn plus något vi är "passionate about" men jag bestämde mig för att jag inte ville vara omoralisk.

När sista klockan ringde hade jag skrapat ihop 10 namn. Jag var jag supernedslagen och bombsäker på att Alicia och Vee hade hittat på något absolut vedervärdigt straff åt mig. Jag ville nästan inte gå och träffa Lucia och höra om hur många nya vänner hon skaffat sig.

Men gissa vad:

Hon hade inte hittat några fler! Vi hamnade på delad förstaplats med tio vänner var. Jag slapp straff och tog kontakt med tio nya människor idag. Det, mina vänner, är en bra dag.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar