11 augusti 2013

Religiös spökbollsturnering på parkeringsplats.

Kyrkliga aktiviteter har aldrig varit något jag sysslat med där hemma. Visserligen har jag gått på  både dop, begravning och bröllop. En enstaka gång var jag faktiskt till och med på gudstjänst (vi var där med skolan och sjöng och jag fick en mycket överraskande kram av en präst som verkade tycka att jag behövde lite utav Guds frid). Men jag är inte precis en sådan som går till kyrkan varje söndag.

Här är det en annan femma. 

Anthony är pastor, så kyrkliga aktiviteter har på senaste tiden blivit ganska givet. Vi går ki kyrkan varje söndag och sådant som kyrkmänniskor gör, men idag deltog jag (eller deltog som åskådare) i en annan kyrklig aktivitet: Spökbollsturnering.







De från vår kyrka vann inte, men de kom rätt långt faktiskt. Jag satt i skuggan och drack massvis med Powerade och fotograferade och var glad att jag slapp springa omkring i gassande solsken.

All in all: Jag hade helkul!

Taco hej :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar