16 augusti 2013

I be ballin'

Gissa vad?

Jag kom med i laget! 

Eller tekniskt sett vet jag inte helt säkert förrän imorgon bitti, men Coach Garcia har i princip sagt att jag är med, så jag har nu accepterat att jag ska spela en helt främmande sport under de kommande två månaderna.


(Ja, jag använder samma bild igen, för återanvänding är bra och miljövänligt.)

Trots att jag gått från superdålig till lite mindre dålig på bara ett par dagar och är väldigt stolt över det med tanke på att jag nästan aldrig spelat förut, är jag väldigt orutinerad och nybörjig. Och ja; det är en nackdel i volleyboll när man inte kan reglerna.

Sen har ju alla flickor i laget en massa taktiker som jag inte känner till och de pratar ett mycket främmande volleybollspråk som innehåller siffror och prepositioner och de springer omkring och byter plats medan jag står i mitten och ser fundersam ut. När jag lär mig allt det där kommer troligtvis säsongen vara över, men jag har fått det klargjort för mig att jag i första hand är bänkvärmare (vilket känns skönt, med min prestationsångest och allt.) så det kommer nog att fungera ändå.

Allt som allt: Det känns trevligt att jag får vara med. Jag hoppas dock att de mer rutinerade spelarna som inte kom med i laget inte är arga och utmanar mig till slagsmål klockan 14.02 bakom gymnastiksalen som de gör i filmerna.

Taco hej :)

1 kommentar:

  1. Bilden är rolig!

    Man kan tro att du äter nåt manligt hormon med de underarmarna.
    Gillar också örat som sticker fram!

    Minen tror jag att jag känner igen!

    ~M~

    SvaraRadera