14 augusti 2013

@badgirlsandra #thuglife

Jag blev skickad till kontoret idag! Jajamän. Jag! Lilla fröken vanilj, miss goddy two shoes, som får magkramp av att bryta mot regler.

Idag hamnade jag i trubbel. 
(Mamma snyftar där hemma: "VAD HAR HÄNT MED MIN LILLA DOTTER???")

Jag råkade gå förbi fel ställe vid fel tidpunkt och jag blev skickad till supervision "to talk about my clothing, especially my shorts"



Jag spelade mitt "I'm foreign and I didn't know"-kort, fick en varning och höll mig undan från campus supervisors resten av dagen. Nu tänker jag aldrig mer ha på mig dessa shorts i skolan igen. Kanske inte ens i det här landet. De hatar ju uppenbarligen hud.

(Jag skulle kunna gå in på hur arg det gör mig att jag inte får klä mig hur jag vill för det är MIN kropp och MINA regler och om jag tycker att kortkort är fint bör jag få ha på mig kortkort och om pojkarna tittar på fel ställe är det väl för fan inte mitt fel utan snarare de som har uppfostrat sina söner till creeps som stirrar, men jag ska inte gå in på det för det skulle kunna bli fruktansvärt långt och jobbigt att läsa.)

I alla fall: jag kände mig helt klart bad ass där inne på kontoret idag, värsta Katniss Everdeen (äkta rebell). Där emot tror jag inte att regelbrytare är riktigt det karriärspår jag villl ge mig in på. Jag klarar mig fint som miss goody two shoes.

PS: Av någon anledning verkade det som att jag inte fått nog av en förbrytelse idag. därför kallade jag även min dramlärares pappa stupidlite senare. Men det var ett skämt oss skandinaver emellan och det förstod han. Som tur var.

Taco hej :)

2 kommentarer:

  1. :-)
    Pappas flicka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. I'm proud!
    Inkallad redan första veckan - du spöar mig med hästlängder. Men jag testade ju aldrig att ha kort-kort...
    Keep it up!
    /The Godfather

    SvaraRadera