14 juli 2013

Kanske är mitt liv inte mer än ett par klänningar, massa kjolar, några shorts och lite tröjor.

När jag sa att jag hade tänkt blogga varje dag fram tills avresan visste jag inte att jag inte tänkte göra det. Hur som helst har jag inte gjort det, det var ljug alltså.

Nu tänkte jag i alla fall blogga, och det om ett ganska trixigt ämne. (Varning för klyschig inledning.)

Hur packar man ner sitt liv i en 23-kilos resväska?

Jag har nu påbörjat denna till synes omöjliga uppgift. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Har slitit ut ungefär hela min garderob och lagt det som jag absolut vill ha med mig i en resväska och det jag kanske vill ha med mig i en hög på golvet.

Det var en rätt bra taktik. Jag tror jag har fått med mig allt jag ville ha i klädväg, men sen är det ju inte kläderna som är det svåra heller.

Ska man ta med sig något mer än kläder och i sådana fall; vad?

Jag vet att jag ska ha kameran och datorn och laddare och adaptrar och sånt där, men det är ju sånt man oftast har med sig när man reser. Finns det något som jag måste ta med mig nu som jag definitivt kommer att använda under det kommande året som jag inte vanligtvis brukar ta med mig när jag åker bort? Ska jag ta med mig mina favoritfilmer och böcker? Ska jag ta med mig en lampa, en prydnandssten, ett lasersvärd?

Det är sånt här som är svårt. Jag tror inte att jag kommer ta med mig varken lampa,sten eller svärd och för att vara helt ärlig kanske det inte är hela världen om jag glömmer en pryl som jag hade velat ha för:

  1. Det går att ringa hem och be mami eller papi skicka det med posten.
  2. Det finns troligtvis att köpa där, om inte annat.
Så, det kommer nog att sluta med att jag fyller min 23-kilosväska med kläder. Och det är okej.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar