10 juli 2013

Förlossningen närmar sig

En vecka kvar (!) och såhär är läget just nu:

Jag känner mig sjuk. Tror jag har dragit på mig en förkylning eller möjligtvis inte blivit frisk från den jag hade förra veckan. Mamma säger att jag har resfeber. Så vitsig hon är, min lilla mor. Må hända att det ligger något bakom det dock, jag är fruktansvärt nervös.

Mitt Visum har dimpit (vad i hela friden är perfekt-formen av att dimpa?) ner i brevlådan och jag kan med lättnad säga att allt på den fronten är klappat och klart utan vidare komplikationer.

Packningen är nästan påbörjad. Jag har inte börjat packa än, men jag har gjort en utomordentligt vacker packlista som skulle gjort min vän Amanda stolt.

Vad det gäller mina glasögon så har jag inte gjort ett dyft åt det faktum att de är trasiga. Däremot har jag gått till min optiker idag och skaffat månadslinser. Så nu ser jag oavsett om jag skulle hinna laga de förbannade bågarna eller inte.

Hejdå har jag inte heller sagt så värst mycket än. Det är något man kan skjuta upp så länge som det bara går utan att det gör någonting. De få hejdån jag har sagt har varit lite jobbiga och småstela, jag har ju liksom aldrig befunnit mig i en liknande situation tidigare, men det har gått förvånansvärt bra.

Nu tänker jag blogga ett inlägg varje dag fram tills det att jag åker (mini wave of celebration) för att få med alla de sista förberedelserna. Det blir skoj.



Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar