16 juli 2013

Hey Macklemore, can we go gift shopping?

Och så var det det där med presenter.

Det är ett välkänt faktum att man ska komma med gåvor till sin värdfamilj och jag har haft enorma problem med att komma på vad jag ska köpa. På många håll där jag frågade hörde jag "Kosta Boda eller Orrefors-glas" och det kan ju vara en bra idé. Det är vackert, något man kan ha kvar länge och framför allt svenskt. Kände dock inte att min värdfamilj var en så värst glasig grupp människor. Förstår ni vad jag menar?

En annan idé som verkar vara populär är en svensk kokbok, fast på engelska. Den här tyckte jag om, men kunde inte hitta något i den stilen. Fann en annan bok om Sverige som var rätt så bra ändå och köpte den i brist på annat.

Sen ville jag ju att min familj inte bara skulle behöva läsa om den svenska kulturen, utan även få uppleva den lite. Min lösning blev en påse lösgodis.

Så, här är då mina presenter till värdfamiljen. En bok vid namn Sweden (här inslagen) och en påse med lösgodis från Hemmakväll.

Men det är inte bara jag som ger gåvor. Mina vänner verkar även ha fått för sig att de ska ge mig något i avskedspresent. Det känns överväldigande fint och jag är fruktansvärt tacksam, men jag får dåligt samvete för jag har inte köpt något till någon.


Jag har fått världens bästa T-shirt, två fantastiska bland-band som Stina gjort, en påse med stjärnor så jag kan göra ett armband (and because I am a star.) och en bomullstops med Alice saliv så att jag kan klona henne ifall jag skulle behöva.

Fick också ett kuvert med massa dolares av farmor och farfar och en knallfin bild från Victoria, men de har glömt att vara med på bild.

Nu är jag klar med mitt presentinlägg.

Taco hej :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar