4 juli 2013

Det är självständighetens dag.

Det är juli. Fjärde juli. I Amerika firar de att de gjorde sig självständiga från England på denna dag någon gång för länge sedan.

Igår var det exakt två veckor kvar tills jag också ska bli självständig.

TVÅ VECKOR!

Förstår cirka ingenting. Det känns som att det är en massa saker som jag måste göra innan det är dags, men samtidigt har jag ingen aning om vad det är. Visumet är klart nu (och jo, jag ska göra ett annat inlägg om det eftersom att jag är en sådan fantastiskt professionell bloggerska.), men det känns som att det är mycket annat som måste ordnas också.

Om min vän Amanda hade varit här hade hon troligtvis rått mig att göra en lista. Det är lite utav hennes grej. En lista (eller flera listor) med massa färgpennor och spalter och sånt där. 

Eller så kan jag... ja ni vet... göra som jag brukar och vara fruktansvärt dåligt förberedd fram tills kvällen innan. Jag vett ju i princip vad jag ska göra.

Saker jag ska göra innan jag åker till USA:

  • Laga mina glasögon
  • Packa
  • Säga hejdå till en massa folk
  • Packa
Jag skrev packa två gånger för att jag tror att det kommer att ta ett tag.

Sen är det ju förstås de allra viktigaste förberedelserna som behöver göras kvar; de mentala förberedelserna. Hittilss går det inte så bra med dem. Jag har fortfarande inte fattat att jag åker om två veckor. Faktum är att jag nog inte kommer fatta ens när jag landar i Modesto. 

Jag kanske aldrig kommer fatta.


Här har vi lite fyverkerier för att fira det! (Och självständigheten. Självklart.)

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar