22 maj 2017

söndag och måndag genom vad jag ätit

När farfar och farmor var här och hälsade på här för lite drygt en månad sedan sa farfar att man inte kunde tro att jag gjorde mycket annat än att äta när man läste bloggen min. Inte en helt felaktig betraktelse! Men jag gillar ju att äta och jag gillar också att höra om vad andra äter, kanske är det därför jag själv gärna delar med mig av det. 

Nu tänkte jag i all fall anamma detta ordentligt och beskriva mina två senaste dagar utifrån vad jag ätit. Typ.

Min söndagsfrukost har ni ju redan sett i ett annat inlägg. Yoghurt med jordgubbar och frön, mackor på äckligt bröd med philadelphiaost och sallad + te. Detta förtärdes på balkongen innan jag gick ut och sprang. En bra start på dagen helt enkelt.

Till följd av min bra morgon hade jag mycket energi när jag promenerade till Cometa för att ha pluggdejt med Kelsea, My, Linda och Ellen. På väg dit köpte jag stödfrukt i form av den här nektarinen och en av de godaste bananer jag någonsin smakat. Dessa frukter råkade dock också bli min lunch, då pluggandet pågick lite längre än väntat.


Att jag bara ätit frukt till lunch gjorde dock inte så mycket, för på vägen hem gick vi förbi den kanske enda affären i Barcelona (som vi känner till i alla fall) som har halloumi! När jag kom hem lagade jag därför till denna drömmåltid med sötpotatis, halloumi, sallad och vitlöksyoghurt!! Åts framför en romantisk komedi, och sedan åt jag jordgubbar med mjölk (<3) framför en till.


Idag åt jag prick samma sak till frukost som igår, men inomhus istället för på balkongen. Sedan fick jag ett ryck och började rensa ut massa grejer ur mitt rum och plocka ner grejer från väggarna. Jag insåg att jag bara har sex nätter kvar i detta rum (????!!!!)

När jag blev hungrig tillredde jag den här "göra-slut-på-grejer-salladen" med jordgubbar, tomater, sallad, halloumi, quinoa, avokado och limedressing :)))


På eftermiddagen drog jag ut på staden, delvis för att det är viktigt att vara ute lite varje dag nu har jag bestämt, dels för att jag behövde inköpa lite bra grejer som t.ex. en handhållen väskvåg och en ny resväska med citroner på så att jag kan skicka hem den andra med Emma! 

Jag tog en paus och åt kokosglass (som matchade mig) vid katedralen.


Efter det mötte jag samma gäng från gårdagen och fortsatte pluggandet. Blev medbjuden på nachomiddag och det kan jag ju inte tacka nej till, så vi begav oss till  El Pachuco och åt denna otroliga skapelse.


Nu är det snart dags för mig att krypa till kojs igen.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar