29 maj 2017

Pensamientos v.18 - om pensamientos

Hejhejhej.

Veckans pensamientos skriver jag promenerande. Idag hade jag min sista tenta, på onsdag flyttar jag ut från lägenheten. Det är så mycket som händer nu och alltså lika mycket saker i skallen. Också mindre tid att skriva ned dem på.

Det tänkte jag på igår. Vilken himla ynnest det är att ha lärt sig skriva. Hur skönt det är att kunna strukturera upp allt som händer i huvudet genom att skriva ner det. Hur mycket det hjälper mig när någonting är jobbigt, ledsamt, nervöst. Att kunna stanna i fina, roliga grejer och njuta ännu mer av dem också. Att förstå sig själv.

Alla veckans pensamientos har hjälpt mig bearbeta så mycket här. Offentligt, visserligen, men ändå på ett sätt som ofta fått mig att känna mig lugnare och mer i kontroll över mina tankar och känslor. För när jag väl börjat skriva om något så är det som att resten av alla resonemang börjar rinna ur mig och plötsligt fattar jag grejer jag inte fattat innan! Det är så himla coolt och najs! Och skönt att jag hittat vad som fungerar för mig.

Nu ska jag dock försöka inte tänka så mycket mer. 10 dagar kvar och mycket kul kvar! Vi hörs snart

Taco hej :)

1 kommentar: