31 maj 2017

Viajé a Valencia

Hola! egentligen är det alldeles för sent för mig att sitt här och tramsa med bloggen. Imorgon infaller både min sista skoldag och utflyttning ur lägenheten. Ville ändå bjuda på lite bilder från Valencia, eftersom det är oklart hur mycket jag kommer kunna/vilja/hinna använda datorn under kommande vecka.

!Disfrutalas!


Valencia var till stor del strandhäng. Det var supervarmt i vattnet och solen strålade alla dagar. Till stranden tar jag dock inte gärna med mig kameran. Första dagen fick den ligga hemma och vila sig fram tills att det blev dags för middag. Som sagt hade vi båda ätit mycket konstig lunch, men på kvällen blev det grekiskt.


Dag två spenderades också på stranden. På kvällen gick vi ut för att hitta tapas! Det gjorde vi! Förtärdes under palmer. Mmmmmm bravas!




På vägen hem gick förbi den gamla tjurfäktningsarenan där Ricky Martin hade konsert samma kväll. Lyckades timea precis när ha framförde Living La Vida Loca så vi kunde tjuvnjuta lite av den från gatan utanför. Kanske det mest tursamma ögonblicket i mitt liv?

På lördagen skulle vi upptäcka lite mer av staden än bara mjuk sand och varmt medelhavsvatten. Vi åt god frukost!


Och så gick vi omkring. Såg marknaden, ett av Europas smalaste hus och andra coola platser!







Sedan avslutade vi i en park som hade fina blommor och många apelsinträd. Väldigt mysigt!



Sedan åkte vi tåg i fem timmar tillbaka till Barcelona hem!

Och det var den lilla resan!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar