21 maj 2017

En hel helg!

Buenas! Hittills den här helgen har jag lyckats uppnå en perfekt balans mellan ensamtid och umgängestid. Är väldigt nöjd! Här är en liten genomgång av vad jag gjort. Jag vet att ni är mycket nyfikna. 

I fredags flöt jag omkring bland höga vågor i medelhavet. Det är inte så kallt att bada längre! Vi åkte till Montgat nord för strandhäng och det var så himla skönt, men efter att vi badat började det blåsa som attan. Jag insåg efter ett tag att jag låg och spände mig och frös i blåsten mer än vad jag njöt, så då åkte jag hem. På kvällen gick jag, Ellen, Lina och Sara på intercambio och pratade lite spanska med främlingar. När vi tröttnat på det åt vi bravas och oliver på Tantarantana. Jag funderade på att ta tunnelbanan hem, men när jag väl börjat promenera kändes det bäst att fortsätta med det och bara supa in så mycket av den här staden jag kan, medan jag kan. 


Sedan blev det lördag. Jag vaknade så sent som kvart i tolv och undrade vad som hade hänt med mig. Eftersom jag redan sovit bort halva dagen bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde stanna i sängen i tre timmar till och titta på Chicas del Cable (TIPS ALLA SOM HAR NETFLIX!). 

Sedan gick jag ut och handlade lite mat och en present till B som fyllde år. På kvällen gick vi till La Taquería för att fira henne. Det var sannerligen mycket gott.


Igår var det även Noche de los museos, vilket innebar att alla museum var öppna och gratis mellan sju och noll-ett. När jag ätit mig mätt på quesadillas och nachos begav jag mig därför till Macba där jag strosade omkring en dryg timme och kollade på coola fotografier. Rekommenderar ändå att gå på museum ensam, då kan man stanna precis så länge eller kort man vill vid alla installationer och få mycket värdefull tid med sina egna tankar.

Den ena utställningen var World Press Photography, vilken bjöd på hemska, tänkvärda men även roliga och vackra bilder. Hann nog känna cirka alla känslor i det mänskliga känslospannet under den halvtimmen jag tittade på dem. Utställning nummer två handlade om fotoböcker. Det var mest fint att kolla på.


Detta tyckte jag var extra fint ↑


Idag vaknade jag lite tidigare och piggare än igår och nu sitter jag och äter frukost på balkongen och lyssnar på svensk musik. På det viset hoppas jag att jag ska bli mer taggad på att åka tillbaka till Sverige om 17 dagar.


Nu fortsätter min helg, den tar faktiskt inte slut förrän på onsdag! Då har jag veckans enda lektion och sen åker jag och Emma (!!) till Valencia tillsammans. 

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar