24 april 2017

Los Clásicos

Igår var jag som sagt och såg El Clásico ute på staden. Det var kul, men kan kanske ärligt säga att jag inte såg så jättemycket av matchen. Hamnade längst in i ett hörn på en tapasbar och all action försiggick på en liten TV-apparat som gömde sig bakom en tveksamt placerad lampa.

Mysigt var det i alla fall! Vi åt pinchos och bravas, drack öl och cola och hojtade lite tillsammans med alla andra när Messi gjorde sitt 500ade mål i 91a matchminuten.




Efteråt avslutade vi med lite glass (med limited edition-smaken Sant Jordi på mango, skogsbär och vit choklad!!!!) 


En mycket klassisk kväll!

En annan grej som är classic är ju min prestationsångest, som jag undgått att skriva om under hela min vistelse i Barcelona. Lovade ju mig själv att jag inte skulle försöka bry mig så mycket om resultat och prestationer den här terminen. Att jag bara skulle lära mig för skojs skull. Det har faktiskt gått ganska bra hittills, men det finns ju också inte riktigt i min världsbild att bara "inte bry sig". Idag rann det i alla fall över lite, skulle skriva en recension och kände bara att det blev dåligt och fel och att jag inte kunde någonting alls. Tänkte: "godkänd blir jag nog, så det är jag inte orolig för, men jag kommer ju inte vara stolt över mig själv".

Men vet ni vad. Det är jag visst!! För efter att jag tänkt allt det där så sa jag till mig själv på skarpen. Jag sa: "Sandra, du är så irrationell just nu. Ditt psyke är på en irrationell plats och allt du tänker är orimligt."  Och sen blev jag stolt över mig själv för att jag klarade av att rycka på axlarna, torka tårarna och tänka att jag försökt så mycket som jag orkat, och att det räcker. Det räcker så himla mycket! 

Jag kommer kanske alltid ha lite prestationsångest, ibland tror jag till och med att jag behöver den, hur sjukt det än låter. Huvudsaken är att jag har blivit så mycket bättre på att hantera den, och bara det är ju en liten prestation!

Taco hej :)


1 kommentar:

  1. 💪🏻💪🏻💪🏻 ångesthantering!!! Yas you go Glen Coco!

    SvaraRadera