23 april 2017

Gracias vecka sexton

Tjena!

Den här veckan har varit så bra!!! SÅ SKÖNT att komma tillbaka till sina rutiner, träffa sina klassisar varje dag och skratta jättemycket tillsammans med dem, gå på kör, laga mat och fixa matlådor, lära sig grejer i skolan!! Jag behöver de där rutinerna för att jag ska må mitt allra bästa ändå. Behöver struktur och ordning på tillvaron någonstans. Det behöver inte vara mycket (säger ju egentligen aldrig nej till att ligga hemma och lata mig) men måste ändå i bakhuvudet veta att jag snart ska göra något konkret.

Mer grejer som, förutom rutinerna, gjort den här veckan väldigt trevlig är t.ex:

- I onsdags när jag gick hem till Casa de Joan (hänger mycket där nu) och vi åt röd curry och bokade biljetter till Bilbao på onsdag. Trodde ej jag skulle åka tillbaka dit i min livstid, men är omåttligt taggad, trots att väderprognosen visade typ 10 grader och regn sist jag kollade.

- I fredags hade vi bestämt att vi skulle gå ut. Jag hade inte varit ute på en månad så var lite sugen ändå. Alla var väldigt sugna! Vi började med taco-kväll, drack sen drinkar på Al-Sur och på L'Ovella och dansade till fem på Razz och kramades jättemycket och hade jättekul. Så mysigt när typ alla är med! Vi blev nästan tårögda tillsammans flera gånger för att vi kommer sakna varandra så mycket.

- Igår när vi hade "bakishäng" a.k.a. åt avokadomackor på Kino och spanade på skejtare, gick i 2-handaffärer och hade fruktpicknick i Ciutadella.

- Idag för att det är Día de Sant Jordi (S:t Göran alltså, ni vet han med draken). Han är Barcelonas skyddshelgon och denna dag är som Katalanska Alla hjärtans-dag. Alla tjejer får en ros och alla killar en bok (så skevt btw?). Jag och B gick och tittade på alla rosförsäljare, rosbeklädda hus och rosbärande kvinnor i alla åldrar. Själv fick jag en ros-cupcake som B hade köpt på Orïon <3. Den äter jag (smular jag ned med) nu tillsammans med lite söderte ute på balkongen. Ikväll ska jag och klassisarna äta tapas och se El Clásico!




Tog lite bilder på rospromenaden också. Här är de:







Jag har också skrivit lite pensamientos som jag tänkte publicera senare ikväll. Glömde ju förra veckan (och här har jag suttit och skrivit om hur extremt viktiga rutiner (och därmed också traditioner liksom) är för mig. Nåväl. De kommer snart i en blogg nära dig o.s.v. o.s.v.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar