13 februari 2017

Sábado - kalas och sen kalas igen!!

Hej! Jag lovade ju i fredags att jag skulle berätta vad jag och mitt lysande rena ansikte skulle ha för oss i helgen och det var en hel del skojiga grejer faktiskt. Tänkte att vi skulle ta dem i kronologisk ordning också, bara för att inte göra någon förvirrad. Detta är alltså ett inlägg om vad jag gjorde i lördags, en dag som gick i kalasets tecken.

Dagen började ju med att jag var ute och sprang, en historia ni redan är familjära med. Efter att ha kommit hem, duschat och pluggat lite begav jag mig hem till Minna, Sara och Lina för det här:


BRUNCH!! Jag älskar brunch. Lyckan var total när jag i fredags blev inbjuden till detta och den blev ännu större när jag väl kom dit och möttes av nybakat bröd, pannkakor, nutella och fyra kilo apelsiner!


Det korkades upp cava!


Och apelsinkilona pressades till juice! 


Alltså: bröd, frukt, pannkakor, dadelbollar och mimosa (det hade till och med införskaffats alkoholfri partydricka till oss som inte gillar alkohol!)


Vi åt och åt och sen blev vi bjudna på kärleksmums och åt ännu mer! Och så blev det musikquiz! Ni hör ju vilken pangbrunch!

På kvällen samlades nästan hela klassen hos Kalle på förfest och vi åt jellybeans, pratade om stjärntecken, lekte lekar på spanska och dansade till Spice Girls. Sedan gick hälften vidare ut och hälften hem. Kan ni gissa vilken hälft jag var i? 

Var nästan lite besviken på mig själv en stund, men hjälp vad skönt det är att sova ändå! Nästa helg ska jag dock ut och dansa, annars får ni skälla på mig!

Det var lördagen det! Söndagen finns snart i en blogg nära dig!

Taco hej :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar