1 februari 2017

Jag har flyttat hem!

Godmorgon!

Denna morgon är den andra morgonen jag vaknar upp i mitt nya hem. Jag flyttade från mitt hostel i måndags. Det kändes nästan lite sorgligt att lämna Sant Jordi, som ändå var min första trygga punkt i Barcelona, med sitt mysiga kök och gosiga personal. Men nu har jag ett eget rum! En ännu tryggare punkt!

Igår efter skolan (och en crepe-date med typ halva min klass) åkte jag till IKEA och tog död på min budget. Det fanns dock inte så mycket alternativ till det, täcke och kuddar behöver man ju.

Kanske kunde jag i och för sig ha låtit bli att köpa ljusslingan och doftljuset, men ska jag bo här i fyra månader är det kanske värt att bo in sig ordentligt! Såhär ser det ut, om någon undrade:


Har i princip tryckt in alla möbler som fanns i rummet i ett hörn. Det ni ser till vänster i bild är ett sjukt otympligt bord som inte såg bra ut eller fick plats någonstans, så det står nu på högkant och fungerar som en utmärkt (om än lite underlig) bokhylla. 

Det viktigaste och finaste i rummet (förutom att jag har ett fönster ut mot gatan som jag betalar typ 100 euro extra i månaden för) är mitt tak! 


Mer då! Jag bor mitt på Gran Via och utanför fönstret är det ljud och liv dag och natt. Det har inte stört mig alls ännu. Det känns mest mysigt att bli påmind om att jag bor mitt i staden liksom.

Jag har fyra lägenhetskamrater. Två franska flickor som inte kan engelska eller spanska och som jag därmed har svårt att kommunicera med. De brukar dock hålla sig på sin egen kant enligt de andra två som bor här. Den ena: en fransk pojke som sjunger högt och mycket (<3) och den andra: en brittisk tjej som jag redan tycker väldigt mycket om!

Idag är det onsdag! Jag har i princip alla onsdagar lediga under våren, så på schemat idag står mathandling (jag äter IKEAgifflar till frukost) och förhoppningsvis lite, extremt effektivt pluggande.

Hoppas alla har en finfin onsdag! Det ska jag ha!

Taco hej :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar